کد مطلب:314796 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:176

اموال مسجد
سی تخته فرش كه به غیر از سه تخته آن بقیه دستبافت هستند و مقداری ظروف و لوازم آبدارخانه و لوازم دیگر آنها در این جا صرف نظر می كنیم.

شایان ذكر است، نام پیشین این مكان شریف مسجد ایوان بود ولی در سال 1378 شمسی تغییر نام یافته و به نام حضرت ابوالفضل (علیه السلام) نامگذاری شده است. مسجد مذكور به خاطر انتسابش به سردار كربلا حضرت عباس (علیه السلام) نزد اهالی متدین و شرافتمند قریه كهنمو از احترام و اكرام خاصی برخوردار است، به طوری كه مردم این روستا عموما و هیئت های عزاداری خصوصا و بالاخص هیئت محترم حضرت سیدالشهدا (علیه السلام) در ایام سوگواری به ویژه ماه محرم الحرام و دهه آخر صفر الخیر و بالاخره ایام شهادت ائمه اطهار (علیهم السلام) در آن به عزاداری می پردازند.

كوتاه سخن این كه مسجد مزبور از زمانی كه با نام مقدس حضرت ابوالفضل (علیه السلام) مزین گردیده، رغبت و اشتیاق مردم محل به آن مكان شریف، روزبه روز بیشتر شده و از اهمیت بسزایی برخوردار است. آری، خداوند متعال یاد و نام آن همای خجسته را آن چنان در اعماق دل مردم قرار داده كه آنها به پاس ایثار و فداكاری او این گونه شیفته جمال آن بزرگ مرد تاریخ شده اند كه حاضرند در راه رضایت و خشنودی آن حضرت جان و مال خود را فدا كنند و



[ صفحه 303]



این خود كرامت بزرگی از حضرت ابوالفضل العباس (علیه السلام) به شمار می رود.